Een geheel verzorgd arrangement speciaal voor u, omdat u zo vaak niet mee kan doen door die lastige ziekte.  En speciaal voor u, onmisbare mantelzorger! Kom samen, of alleen, twee dagen lekker helemaal ontspannen!

Heeft u een lastige ziekte of handicap? Of bent u juist de mantelzorger? Dan kunt u in uw eentje, of als u wilt samen, twee dagen van een volledig verzorgd arrangement genieten. Even lekker er tussenuit in de sfeervolle Volksabdij op de Brabantse Wal.

Vanzelfsprekend schuift u aan voor heerlijke maaltijden in ‘Restaurant De Blauwe Pauw’ en slaapt u, indien gewenst, in uw eigen comfortabele hotelkamer in de Volksabdij.

Met enthousiaste  vrijwilligers stellen wij elke ‘Tweedaagse van Flor’ een programma samen vol met gezellige, lekkere, creatieve en ontspannende activiteiten.

gebak  waterlelie

“Het was heel erg gezellig. Mensen, lotgenoten ontmoeten en gezellig dingen doen samen. Het voelt als thuiskomen. Je mag helemaal jezelf zijn, en je kunt ontzettend met elkaar lachen. Je moet niets, je mag gewoon genieten."

“Ik heb het geweldig gevonden. Er wordt al best veel voor kankerpatiënten gedaan , dus ik vind het goed dat de Flor van Putte Stichting zich ook richt op andere patiënten, want je kunt het zo zat zijn als patiënt, welke ziekte je ook hebt. Dat je niet mee kunt, waar je je kapot aan ergert, je moet ziekenhuis in, ziekenhuis uit, je bent die witte jassen hartstikke zat en je wilt ook wel eens met ‘normale’ mensen omgaan en het niet alleen over ziek zijn hebben.”

“Het was heel bijzonder. Ik ontmoette iemand met dezelfde zeldzame ziekte als ik. Ook jong en zij probeert er net als ik positief mee om te gaan. We hebben nog steeds contact en daar ben ik erg blij mee. Door mijn ziekte is mijn sociale kring erg klein geworden. Ik kom graag nog eens terug samen met mijn man om meer contacten op te doen.”

Wat gaan we allemaal doen?

Vast op het programma staan een gezellige kennismaking met koffie en gebak en ‘s avonds een sfeervol diner.

Er is een gevarieerd aanbod van activiteiten. Zo kunt u deelnemen aan creatieve workshops als bloemschikken en spelen met verf (schilderen) en kunt u bijvoorbeeld een uitstapje maken in de prachtige natuur en omgeving rondom de         Volksabdij.

Elke Tweedaagse verzinnen we weer van alles. U bepaalt uiteraard zelf waaraan u meedoet.

raam  Volksabdij

Beschikbare data 'Tweedaagse van Flor'

13 en 14 mei 2019

30 september en 1 oktober 2019  VOLGEBOEKT

Wat zijn de kosten?

Als u blijft overnachten kost het gehele arrangement u 75 euro per persoon.

Slaapt en ontbijt u thuis dan kost het arrangement u 50 euro per persoon.

Dit bedrag is inclusief maaltijden, koffie en thee, de eventuele overnachting met ontbijt, alle activiteiten en materialen.

Exclusief zelf bestelde drankjes

Het is mogelijk om u dit voor deze prijs aan te bieden dankzij de vrijwillige inzet van alle medewerkers en workshopleiders. Dankzij de giften en sponsoring die wij als stichting ontvangen kunnen wij een groot deel van de kosten op ons nemen. Mochten deze voor u alsnog een probleem zijn, neemt u dan contact met ons op.

Luxe slaapkamer  bediening

Welke zorgmogelijkheden zijn er?

Er is geen verplegend personeel aanwezig, u moet dus wel zelfredzaam zijn,  bijvoorbeeld bij het douchen en toiletbezoek..

Rolstoel- en rollatorgebruik is geen enkel probleem. Het gebouw leent zich niet voor het gebruik van een scootmobiel.

Als u gebruik maakt van thuiszorg kunt u dit tijdelijk laten overnemen door Buurtzorg Zuidwesthoek in Ossendrecht. Neemt u hiervoor contact op met:  of Tel:  06 - 23 763 112

Handig om te weten

Per Tweedaagse geldt een maximum van 15 personen.

Reserveren gaat op volgorde van ontvangst inschrijving plus betaling.

Mensen die voor de eerste keer deelnemen krijgen voorrang, dus als u al eerder bent geweest, komt u in eerste instantie op de wachtlijst.

Wilt u eventueel al op zondag arriveren, dan kunt u voor een gereduceerde prijs van 46,50  euro in een eenpersoonskamer en voor 62,50 euro in een tweepersoonskamer overnachten en op de maandagmorgen ontbijten.

Heeft u nog vragen? Belt u gerust met Wim van Hoek op telefoonnummer 06 36 200 120 of stuur hem een mail:

Inschrijfformulier Tweedaagse van Flor