Mindfulness-meditatie-ochtend

zondagen 14 april en19 mei.

van 10.00 tot 11:30 uur

in De Uil rechtsboven de grote kapel

Mindfulness of aandachtstraining heeft als doel je bewust te zijn van elk moment. Het gewaar worden van zowel gedachten, gevoelens en lichamelijke sensaties en de onderlinge verhouding ten opzichte van elkaar. Deze ervaringen / fenomenen gaan we leren doelbewust op te merken zonder oordeel, met acceptatie van jezelf en anderen.

Heb je eerder een volledige training gevolgd en wil je opfrissen wat je hebt geleerd? Of heb je nog geen ervaring met mindfulness meditatie en wil je hiermee kennismaken?  Je bent van harte welkom.

Meditatie is een individuele ervaring en kan door iedereen worden beoefend. Deze bestaat uit eenvoudige bewegingsoefeningen, lichaamsscan en zitmeditatie. Tijdens de ochtend komen verschillende oefeningen uit de mindfulness training aan bod.

Samen in de energie van mindfulness tijdens de Stilteochtend. 'Iedere stap is een wonder. Bewust lopen over onze prachtige planeet, kan heilzaam zijn en gelukkig maken. Loopmeditatie is een prachtige manier om terug te keren in het huidige moment en tot leven te komen.' Bron, uit Stilte van Tich Nhat Hanh. Dank aan alle aanwezigen. Wil je dit (weer) meemaken? Zondag 14 april en 19 mei ben je uitgenodigd om deel te nemen. Daarna is de Zomerstop

De ochtenden worden begeleid door Marianne Knops.  mari

Lid van de VMBN categorie 1.
Zij geeft o.a. Mindfulness trainingen MBSR/MBCT, Mindful ouderschap, Mindfulness voor jongeren en begeleidt samen met haar man Mindfulness weekenden.

Meer informatie kun je vinden via www.i-a-m.nu

Praktisch
Inloop vanaf 9.45 uur.
Meditaties van 10.00 – 11.30 uur.
Tot 12.00 uur gezamenlijk thee drinken en gelegenheid tot uitwisselen.

Hoewel mediteren op een stoel prima kan, is het fijn om je eigen mat of dikke slaapzak, meditatiekussen of bankje mee te brengen. Ook met een dekentje en warme sokken maak je het voor jezelf comfortabel.

De bijdrage is € 6,- (graag gepast) de thee is inclusief.

Opgeven mag, hoeft niet

Volg ons op Facebook