Mindfulness-meditatie-ochtendmindfulness

van 10.00 tot 11:30 uur

Mindfulness-meditatie-ochtend

in De Uil rechtsboven de grote kapel

Deze ochtend wordt begeleid door Nelleke Heinkens, mindfulness trainer MBSR/MBCT en vipassana meditatie begeleider.

Vanaf 2019 neemt Marianne Knops het stokje van haar over.

Mindfulness of aandachtstraining heeft als doel je bewust te zijn van elk moment. Het gewaar worden van zowel gedachten, gevoelens en lichamelijke sensaties en de onderlinge verhouding ten opzichte van elkaar. Deze ervaringen/fenomenen gaan we leren doelbewust op te merken zonder oordeel, met acceptatie van jezelf en anderen.

Heb je de achtweekse training gevolgd en wil je opfrissen wat je hebt geleerd? Of heb je nog geen ervaring met mindfulness meditatie en wil je hiermee kennismaken?  Je bent van harte welkom.

De meditatie is een individuele ervaring en kan dan ook door iedereen worden beoefend. Deze bestaat uit yogaoefeningen, bodyscan en zitmeditatie.

Tijdens de ochtend worden verschillende oefeningen van mindfulness gebruikt.

Je hoeft je niet van tevoren op te geven: deelname is op basis van Dana, een boeddhistische gewoonte van vrijgevigheid.

Kussentjes – matjes en omslagdoeken zijn aanwezig.

Wil je meer weten over Nelleke Heinkens en de mindfulness training MBSR/MBCT, bezoek dan de website www.hierinnu.nl

Volg ons op Facebook