De Flor van Putte stichting start per 7 mei een Nabestaanden Ontmoetings Centrum. (N.O.C.)

Het N.O.C. heeft als doel … mensen die te maken hebben met rouw na het overlijden van een partner, kind, ouder of andere geliefde, bijeen te brengen om ervaringen en gevoelens met elkaar te kunnen delen.

Mensen die hetzelfde hebben meegemaakt begrijpen elkaar vaak beter, weten waar je mee te maken hebt en hoe dat alles aanvoelt. We streven ernaar om elke maand een dagdeel bij elkaar te komen. Daarbij denken we aan praatsessies en andere activiteiten die de groep georganiseerd wenst te zien en die kunnen helpen in het rouwproces.

Is een lotgenotengroep iets voor u, stel u dan de volgende vragen:

-          Heb ik het gevoel dat mensen om me heen mij niet begrijpen?

-          Wil ik mijn geliefde overledene blijven benoemen en hoe doet een ander dat?

-          Heb ik het gevoel dat ik mensen om me heen belast met mijn zorgen en verdriet?

-          Hoe kan ik verder leven na het overlijden van mijn dierbare?

-          Wat doe ik met de persoonlijke bezittingen van mijn dierbare overledene?

Wanneer deze of soortgelijke vragen bestaan, dan is het zeker te overwegen om het N.O.C. te komen ervaren. Vind je het niks? Dan kun u er altijd voor kiezen om het bij die ene keer te houden. U bent nergens toe verplicht.

Uitnodiging .

Het N.O.C. organiseert op 7 mei a.s. de eerste bijeenkomst in de kapel van de Volksabdij, O.L.V. ter Duinenlaan 199, 4641 RM te Ossendrecht.

Deze bijeenkomst heeft als thema ‘Ontmoeting met lotgenoten’ en zal om 19.30 uur van start gaan. De deuren zijn open vanaf 19.15 uur. Wilt u er deze avond bij zijn, geeft u zich dan tijdig op vanwege het maximale aantal zitplaatsen.

Opgave is mogelijk via het onderstaand e-mail adres of telefoonnummer.

Deze avond is er een passende lezing van Odette de Theije.

Odette is kinder- en jeugdpsychiater van beroep. Met al haar kennis zou je denken dat ze alles wist over rouw en verdriet. Maar toch viel de rouw, rauw op haar dak.

Odette vertelt in lezing over rouw, hoe zij dit zelf heeft ervaren en ermee om gaat.

Ook heeft zij een theatervoorstelling ”De vrouw die alles had” , welke op 16 juni a.s. in de Kloosterhof te Hoogerheide zal worden uitgevoerd. Ook hierover zal zij tijdens haar lezing vertellen. “Rouw is de achterkant van liefde. Je kunt pas loslaten, als je eerst hebt vastgehouden”.

Als u op voorhand vragen heeft voor Odette , mag u die bij uw aanmelding doorgeven.

Wilt u 7 mei iemand meenemen, dan is dat geen enkel bezwaar.

Toegang is gratis incl. koffie of thee. U rekent alleen de extra consumpties af.

Aanmelden of vragen: of bel 0623591489.

O.V.L. ter Duinenlaan 199, 4641RM Ossendrecht.

Volg ons op Facebook